חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך לשרוד את תקופת גיל המעבר

כל אישה חווה את גיל המעבר קצת אחרת, אבל אצל כולן מדובר בסוף בהפסקה מוחלטת של הווסת. סיום המחזור החודשי מסמן עבור נשים רבות את תחילתו של עידן חדש ומלווה בתופעות הורמונאליות שונות היוצרות שינויים במצב הרוח, הופעת גלי חום עוצמתיים, הזעה מוגברת, ירידה בחשק המיני, יובש בנרתיק, כאבי ראש, דפיקות לב ועוד. 
גיל המעבר הוא תהליך פיזיולוגי טבעי במהלכו פוחת ייצור האסטרוגן (הורמון המין המופרש מהשחלות) ונעצר כמעט לגמרי ייצור הפרוגסטרון (הורמון מין נשי המופרש מהשחלה לאחר ביוץ) – שני הורמונים המזוהים עם תקופת הפוריות של חיי האישה. 
בעקבות חוסר האיזון ההורמונאלי, נשים חוות סימפטומים של יובש בנרתיק, צמרמורות, תנודות במצב הרוח, האטה במטבוליזם, נשירת שיער. 
איך לשרוד את גיל המעבר

אצל רוב הנשים, הווסת לא נפסקת בבת אחת ומדובר בהופעה לא סדירה של המחזור החודשי עד שהיא נפסקת לצמיתות. הגיל הממוצע של מנופאוזה הוא גיל 51, אבל תקופת הבלות יכולה לנוע בין גילאי 45-58 ויש מקרים חריגים של נשים שחוות את גיל המעבר כבר בגילאי ה-30 לחייהן. הגיל הוא לרוב פונקציה של נתונים גנטיים, סגנון חיים, בעיות הורמונאליות אך לתרופות שונות והליכים רפואיים יש השפעה בהקדמת בואו של גיל המעבר. לרוב מדובר בתקופה בה באופן הדרגתי מתחילים לחוש בסימפטומים ואלה עשויים להופיע כמספר שנים-חודשים לפני שהווסת נעצרת ועשויים להימשך גם כמה שנים אחרי הפסקת הווסת. 
כדאי לדעת, שלגיל המעבר השפעה דרסטית על המצב הבריאותי: ירידה ברמות האסטרוגן מעלה את הסיכוי למחלות לב וכלי דם, אוסטאופורוזיס, בריחת שתן. 
חשוב לנהל אורח חיים מאוזן ובריא על מנת לעבור בשלום את גיל המעבר. פעילות גופנית סדירה תוך שימת דגש על חיזוק שרירי רצפת האגן, תזונה נבונה, טכניקות הרפיה להתמודדות עם השינויים במצבי הרוח כולל תרגילי נשימה, מדיטציה ועיסויים. בכל הנוגע לבריחת שתן, מומלץ להפחית ואף להימנע מקפאין ומשקאות חומצתיים כמו אשכוליות, תפוזים, עגבניות. להפחתת הזעות לילה, חשוב ללבוש בגדי שינה קלילים, להשתמש במצעי כותנה, לקרר את החלל עם מאוורר או מזגן וללגום מים קרים ולנסות לנהל שגרת שינה קבועה החוזרת על עצמה יום ביומו. 
כדאי להימנע גם ממזונות מתובלים ולהעשיר את התפריט במוצרי חלב עתירי סידן, אשלגן ומגנזיום החיוניים לבריאות העצם, שומנים בריאים כמו אומגה 3, דגנים מלאים, פירות וירקות העשירים בנוגדי חמצון. 
ההתמודדות עם גיל הבלות נעשית במגוון דרכים. קיימים טיפולים המבוססים על הורמונים שאמורים ליצור איזון הורמונאלי בגוף, אך אלה עשויים לבוא לידי ביטוי בתופעות לוואי לא נעימות כמו כאבי ראש, בחילות, פריחה בעור, עלייה בלחץ הדם. 
קיימים גם אמצעים שונים כמו אביזרים מגנטיים עוצמתיים ותוספי תזונה המבוססים על איזופלבונים הדומים בפעולתם לאסטרוגן שנחקרו והוכחו מחקרית שמסייעים בשיפור התסמינים ובצורה בטוחה. 

קופון הנחה פרומנסיל טבליות לנשים בגיל המעבר
קניה ישירה גדול
יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד